27.05.2010

De ce "iubesc" Romania?

Incetul cu incetul, am inceput sa iubesc tara asta de cacat in care mam nascut. De ce o iubesc? Nu pentru frumusetea ei naturala, care intradevar, ar fi un motiv bine intemeiat, sau pentru sistemul guvernamental, sau nivelul de trai.
Nu. Eu o iubesc pentru ca nu se poate sa iesi din casa fara sa vezi in fata blocului un grup de baietasi ce se considera gigolo, ei fiind virgini, cu traditionalele seminte si petul de bere, care te intampina in functie de sex: Daca esti baiat- Tzache ai un minut pe orange? si daca esti fata- Pisi te fac o tura cu Loganu, hai ca am tunning pe el- i-am pus capace noi !
Nu se poate sa mergi cu autobuzul fara sa ii simti transpiratia unui batran care probabil pute pentru ca nu are apa acasa, fara sa vina un tigan cu cersitul si sa te enerveze cu insistentele lui. Nu se poate sa mergi la o institutie publica si sa nu stai ore intregi la coada. Nu poti fi sigur daca are rost sa inveti, pentru ca mai nou, bizonii cu bani si "cu cultura" zero, devin idoli, si modele pentru altii in viata.
In 1989 am vrut Democratie. Unii oameni au murit pentru drepturile noastre, ca sa putem noi sa injuram si sa ne bagam pula. Nu vreau sa zic ca au murit degeaba... doar ca ne batem joc de sacrificiul lor. Pentru un popor ca al nostru, Comunismul era solutia ideala, pentru ca avem nevoie de cineva care sa ne bage sula in coaste ca sa putem sa construim 5 km de autostrada. Avem nevoie de cineva care sa ne taie capul cand chemam la televizor personaje gen: Fernando de la Caransebes. Avem nevoie de cineva care sa ne spioneze, de cineva care sa ne tina sub control-de securitate.
Poporul nostru este ca si un caine care a fost tinut in lesa 50 de ani, si i-am dat drumul prea repede. In 89 i-am dat drumul. Si acuma face ce vrea. De ce i-am dat drumul? Ca sa avem Hotel Rex,si 2% din populatie sa aiba supermasini, si ditamai casele cu piscina placata cu marmura, 97% sa moara de foame,iar 1% traiesc prin canale, si dormi pe banci in parc. Noi facem buget local din vanzarea alcool-ului si a tigarilor catre minori, nu prin LAND OF CHOICE, sau prin Brandul de tara.
Traim intr-o tara unde cacatul frumos ambalat, are gust de prajitura, unde daca esti nascut in N-E, esti automat Moldovean Imputit, unde daca esti nascut in zona Bran-Moeciu, esti Branean Zgarcit, daca numele tau se pronunta altfel decat se citeste, esti Bozgor Nenorocit.
Am ajuns sa importam cereale. Ca si tara, importam cereale, cand avem pamanturi destule pentru cultivat, si avem milioane de someri in tara. Am ajuns sa sugem pula la elvetieni pentru o ciocolata. Am ajuns sa o luam pe urmele Romanilor in timpul Retragerii Aureliene. Da ! Ne mutam usor-usor in Italia. Cu toti !
De ce nu putem sa exportam lucruri, precum sarmalele, precum tuica, precum vinu de Cotnari? Nu. Noi exportam doctori, si alte genii. Toata crema societatii pleaca in America, in alte tari civilizate.
Ba voi astia de la Guvern, daca tot va credeti salvatorii tarii, nu le luati urma geniilor si ne lasati dracu tara in pace........?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu